2023-07-10 10:16:00 24. LJETNA ŠKOLA SEMEP-a (South-Eastern Mediterranean Environmental Project) SEMEP (South-Eastern Mediterranean Environmental Project) je interdisciplinarni UNESCO-ov projekt odgoja i obrazovanja za okoliš koji je pokrenulo Ministarstvo prosvjete Grčke, a prvi sastanak održan je 1994. u Ateni. Namijenjen je nastavnicima i učenicima u cilju poticanja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj na području Mediterana. CILJ međunarodnog projekta SEMEP-a je edukacija o povijesnim, kulturološkim, prirodnim, socijalnim i ekološkim vrednotama i time promoviranje kulture mira i tolerancije među državama ovog područja. Potiče se holistički i interdisciplinarni pristup izrade projekata tijekom školske godine. 24. ljetna škola SEMEP-a održana je od 2.-7.7.2023. godine u Komiži na otoka Visu. Kao i svake godine škola je pružila niz predavanja, radionica, terenske nastave te ostalih aktivnosti kojima su sudionici izmjenjivali iskustva i poticali jedni druge kako primijeniti i širiti djelovanja o smanjenju klimatskih promjena. Ove godine predstavnici naše škole su bile učenice Antea Ćubelić, Nadana Rikarda Podrug i koordinatorica ovog projekta profesorica biologije Dragana Mamić. Istraživanje koje su radile tijekom godine prezentirali su učenici Srednje škole dr. Mate Ujević Imotski (Martina Žužul i Mate Boban pod mentorstvom prof. Marijane Vuković). Projektom Urbano vs ruralno koji je bio u suradnji naše škole i Srednje škole dr. Mate Ujević Imotski predstavili su svoje istraživanje ostalima školama iz cijele Hrvatske. Učenici s kojim su tijekom cijele godine istraživali su Martina Žužul i Mate Boban pod mentorstvom prof. Marijane Vuković. Istraživanje koje su Antea, Nadana, Mate i Martina predstavili ostalim sudionicima SEMEP projekta pogledajte ovdje URBANO VS RURALNO.
CILJ PROJEKTA: ISTRAŽIVAČKO PITANJE Kako populacija ruralne i urbane sredine emitira CO2? HIPOTEZE učenika: H1: Učenici ruralne sredine emitiraju manje CO2 u odnosu na učenike urbane sredine. H2: Učenici ruralne i urbane sredine emitiraju jednaku količinu CO2.
NAČIN PRIKUPLJANJA PODATAKA: Svaki sudionik na kraju tjedna popunjava kalkulator ugljičnog otiska, dobivene rezultate za (kućanstvo, transport, putovanje) šalje osobi koja prikuplja podatke. Svaki učenik popunjava kalkulator 4 puta. 4 tjedna – trajanje ispitivanja.
OBRADA PODATAKA: Sakupljač podatke svakog učenika upisuje u tablicu koja se sastoji od imena učenika, 3 glavne stavke (kućanstvo, transport, putovanje) i ukupnog ugljičnog otiska. ISPITANICI 40 učenika ruralne sredine (Gimnazija dr. Mate Ujevića Imotski) 40 učenika urbane sredine (Osnovna škola Sućidar Split)
ANALIZA PODATAKA: Nakon što su svi podatci upisani zbrajaju se ukupne količine CO2 za (kućanstvo, transport, putovanje) i ukupan ugljični otisak svih učenika u svakom tjednu. Nakon dobivenih rezultata možemo promatrati ukupan ugljični otisak (količinu CO2) svih učenika kroz 4 tjedna Tema našega istraživanja bila je kolike su razlike u emisiji ugljikova dioksida u urbanoj i ruralnoj sredini s naglaskom na vrijednosti praćene u kućanstvu, transportu (prijevozu) i putovanju. Pokazalo se da ruralna sredina emitira osjetno manje ugljikova dioksida od urbane sredine. Na temelju dobivenih rezultata potvrđuje se i prihvaća prva hipoteza ovoga istraživanja, a istovremeno se odbacuje druga hipoteza. Što se tiče ukupnoga smanjenja ugljičnoga otiska u zadana četiri tjedna istraživanja, učenici urbane sredine pokazali su se znatno uspješnijima od učenika ruralne sredine. Navedeno je istraživanje rezultiralo uspješnom primjenom upitnika o ugljičnom otisku (Carbon Footprint Calculator). Isto tako, istraživanje može poslužiti i kao osnova u daljnjem poboljšanju ekoloških uvjeta koji bi se ponajviše mogli postići razmatranjem svakodnevnih navika pojedinca.
Dio programa s 24. ljetne škole pogledajte i na stranicama SŠ dr Mate Ujevića Imotski OVDJE
|
Osnovna škola "Sućidar" Split |