2023-07-10 10:16:00

24. LJETNA ŠKOLA SEMEP-a (South-Eastern Mediterranean Environmental Project)

SEMEP (South-Eastern Mediterranean Environmental Project) je interdisciplinarni UNESCO-ov projekt odgoja i obrazovanja za okoliš koji je pokrenulo Ministarstvo prosvjete Grčke, a prvi sastanak održan je 1994. u Ateni.  Namijenjen je nastavnicima i učenicima u cilju poticanja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj na području Mediterana.

CILJ međunarodnog projekta SEMEP-a je edukacija o povijesnim, kulturološkim, prirodnim, socijalnim i ekološkim vrednotama i time promoviranje kulture mira i tolerancije među državama ovog područja. Potiče se holistički i interdisciplinarni pristup izrade projekata tijekom školske godine.

24. ljetna škola SEMEP-a održana je od 2.-7.7.2023. godine u Komiži na otoka Visu. Kao i svake godine škola je pružila niz predavanja, radionica, terenske nastave te ostalih aktivnosti kojima su sudionici izmjenjivali iskustva i poticali jedni druge kako primijeniti i širiti djelovanja o smanjenju klimatskih promjena. Ove godine predstavnici naše škole su bile učenice Antea Ćubelić, Nadana Rikarda Podrug i koordinatorica ovog projekta profesorica biologije Dragana Mamić. Istraživanje koje su radile tijekom godine prezentirali su učenici Srednje škole dr. Mate Ujević Imotski (Martina Žužul i Mate Boban pod mentorstvom prof. Marijane Vuković). Projektom Urbano vs ruralno koji je bio u suradnji naše škole i Srednje škole dr. Mate Ujević Imotski predstavili su svoje istraživanje ostalima školama iz cijele Hrvatske. Učenici s kojim su tijekom cijele godine istraživali su Martina Žužul i Mate Boban pod mentorstvom prof. Marijane Vuković. Istraživanje koje su Antea, Nadana, Mate i Martina predstavili ostalim sudionicima SEMEP projekta pogledajte ovdje URBANO VS RURALNO.

 

CILJ PROJEKTA: ISTRAŽIVAČKO PITANJE

Kako populacija ruralne i urbane sredine emitira CO2?

HIPOTEZE učenika:

H1: Učenici ruralne sredine emitiraju manje CO2  u odnosu na učenike urbane sredine.

H2: Učenici ruralne i urbane sredine emitiraju jednaku količinu CO2.

 

NAČIN PRIKUPLJANJA PODATAKA:

Svaki sudionik na kraju tjedna popunjava kalkulator ugljičnog otiska, dobivene rezultate za (kućanstvo, transport, putovanje) šalje osobi koja prikuplja podatke. Svaki učenik popunjava kalkulator 4 puta. 4 tjedna – trajanje ispitivanja.

 

OBRADA PODATAKA:

Sakupljač podatke svakog učenika upisuje u tablicu koja se sastoji od imena učenika, 3 glavne stavke (kućanstvo, transport, putovanje) i ukupnog ugljičnog otiska.

ISPITANICI

40 učenika ruralne sredine (Gimnazija dr. Mate Ujevića  Imotski) 40 učenika urbane sredine (Osnovna škola Sućidar Split)

 

ANALIZA PODATAKA:

Nakon što su svi podatci upisani zbrajaju se ukupne količine CO2  za (kućanstvo, transport, putovanje) i ukupan ugljični otisak svih učenika u svakom tjednu. Nakon dobivenih rezultata možemo promatrati ukupan ugljični otisak (količinu CO2) svih učenika kroz 4 tjedna Tema našega istraživanja bila je kolike su razlike u emisiji ugljikova dioksida u urbanoj i ruralnoj sredini s naglaskom na vrijednosti praćene u kućanstvu, transportu (prijevozu) i putovanju. Pokazalo se da ruralna sredina emitira osjetno manje ugljikova dioksida od urbane sredine. Na temelju dobivenih rezultata potvrđuje se i prihvaća prva hipoteza ovoga istraživanja, a istovremeno se odbacuje druga hipoteza. Što se tiče ukupnoga smanjenja ugljičnoga otiska u zadana četiri tjedna istraživanja, učenici urbane sredine pokazali su se znatno uspješnijima od učenika ruralne sredine. Navedeno je istraživanje rezultiralo uspješnom primjenom upitnika o ugljičnom otisku (Carbon Footprint Calculator). Isto tako, istraživanje može poslužiti i kao osnova u daljnjem poboljšanju ekoloških uvjeta koji bi se ponajviše mogli postići razmatranjem svakodnevnih navika pojedinca.

 

Dio programa s 24. ljetne škole pogledajte i na stranicama SŠ dr Mate Ujevića Imotski  OVDJE

 


Osnovna škola "Sućidar" Split