2019-02-08 09:27:32 Projekt "Čitamo mi, u obitelji svi" Ove godine i naša škola se uključila u nacionalni projekt poticanja čitanja „Čitamo mi, u obitelji svi“. Projekt je osmišljen prema principu putovanja knjižničnog ruksaka među učenicima trećeg razreda (ove godine 3.d razreda). Svakog petka jedan od učenika nosi ga kući, u obitelj. U ruksaku se nalazi sedam knjiga za djecu i za odrasle i „gostuje“ u obitelji učenika pet dana te cijela obitelj sudjeluje u zajedničkom čitanju barem petnaest minuta dnevno. Svake srijede učenik vraća naprtnjaču u školu i ima prigodu drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana uz zajedničko čitanje. U ruksaku se, osim knjiga, nalazi i bilježnica u koju učenici sa svojim ukućanima upisuju doživljaje. ► učenica u čiju obitelj prvi po redu "gostuje" ruksak
Knjižničarka je, u suradnji s učiteljicom 3.d razreda, odabrala sedam knjiga: 1. skupina Carstvo dječjih priča - "Sirup protiv mačjeg kašlja" 2. skupina Obiteljsko druženje uz humor, stihove i stripove - "Gregov dnevnik: Dugo putovanje" 3. skupina Isključivo za roditelje - "I na početku i na kraju bijaše kava" 4. skupina Slikovnica - obiteljska družionica - "Kastor peče kolač" 5. skupina Mali znanstvenici - "Moja prva zabavna knjiga: Životinje" 6. skupina Odgojni priručnici - "Disciplina bez straha" 7. skupina Igrom do boljeg čitanja - "Mali meteorolog"
Ovo je i školski projekt jer obuhvaća zajednički rad knjižničara i učitelja s učenicima na promociji školske knjižnice i svladavanju tehnike čitanja kod učenika. I na kraju, razredni projekt jer uključuje sudjelovanje svih učenika trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti - čitanju. Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire). Važno je napomenuti da nije potrebno pročitati sve knjige od korica do korica, već izabrati ponešto zanimljivo. Cilj projekta je poticanje čitanja i razvoj tehnike čitanja, na način da se i roditeljima ukaže na važnost čitanja pred djecom i s djecom. Projekt je organizirala Hrvatska mreža školskih knjižničara, a provode je knjižničari osnovnih škola diljem Hrvatske. Škola je svojim sredstvima kupila knjige za projekt te je tako pokazala da prepoznaje, potiče i želi promovirati čitanje u obitelji kao važan i nezamjenjiv vid odgoja budućih čitatelja, i da itekako shvaća kako financiranjem svoje školske knjižnice namjenskim sredstvima za rekreativno čitanja (čitanje iz užitka) ulaže u budućnost svoje djece. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati. |
Osnovna škola "Sućidar" Split |