Klimatske promjene kao posljedica  povećanja koncentracije stakleničkih plinova u atmosferi predstavljaju jedan od najvećih izazova današnjice. Djeca su budućnost svakog društva i nositelji osvještenosti fenomena klimatskih promjena te aktivnosti za smanjivanjem negativnog utjecaja na okoliš.  Škole su otvoren prostor za više mogućnosti učenja, odnosno podučavanja o temi klimatskih promjena koja je zanemarena u integraciji obrazovnih programa. 

 

Inovativni scenarij poučavanja: Zdrav i održiv obrok protiv klimatskih promjena primijenio se u nastavni proces s učenicima 7. razreda OŠ Sućidar pod mentorstvom prof. Dragane Mamić i 1. srednje Gimnazije dr. Mate Ujevića u Imotskom pod mentorstvom prof. Marijane Vuković gdje se pokazao kao primjer dobre prakse u nastavi biologije istražujući kako konzumacija različitih vrsta namirnica utječe na emisiju stakleničkih plinova. Anketnim upitnikom i usmenom predajom učenici su dobili informacije kojima su mogli usporediti vrste namirnica koje se konzumiraju danas i koje su konzumirale njihove bake. Kalkulatorom su izračunali emisiju CO2 svake namirnice i donijeli zaključak kako moderni način života utječe na porast emisija stakleničkih plinova. Promidžbom pravilne prehrane učenici su proaktivno djelovali kako bi spriječili uništavanje kopnenih i vodenih ekosustava.

Ovakvom edukacijom će se osvijestiti učenici o važnosti borbe i suzbijanja klimatskih promjena, te ih potaknuti na razmišljanje o boljoj budućnosti.

Sav materijal uz koji je prof. Dragana Mamić dobila i certifikat za scenarij poučavanja od European Schoolnet Academy možete pogledati na poveznicama:

ZDRAVIM I ODRŽIVIM OBROKOM PROTIV KLIMATSKIH PROMJENA _Mamić_Vuković

Skip to content