Učenici sedmih razreda imali su priliku sudjelovati u zanimljivoj i inovativnoj radionici uz mentorstvo učiteljice biologije Dragane Mamić na temu "Mjerenje stope staničnog disanja pomoću jednostavnog respirometra" koja se može primijeniti u sklopu nastavne cjeline Kako i zašto živa bića dišu (nastavna jedinica: Zašto dišemo?). Učenici su kroz praktičan eksperiment primijenili inovativnu metodu učenja temeljenu na istraživanju (engl. inquiry-based learning), kojom su aktivno otkrivali biološke procese staničnog disanja u biljkama.

Tijekom pokusa koristili su proklijale sjemenke graha, koje zbog intenzivne metaboličke aktivnosti tijekom klijanja troše kisik i oslobađaju ugljikov dioksid (CO₂). U Erlenmeyerovoj tikvici nalazio se kalijev hidroksid (KOH), tvar koja kemijski veže CO₂, čime se smanjuje tlak zraka u zatvorenom sustavu. Posljedica toga bila je vidljiva promjena razine obojene vode u povezanoj čaši, što je učenicima omogućilo jasan i mjerljiv dokaz da se tijekom
klijanja doista odvija proces disanja.

Na ovaj su način učenici izravnim promatranjem i zaključivanjem povezali teorijska znanja s konkretnim eksperimentalnim rezultatima, što je doprinijelo dubljem razumijevanju važnih bioloških procesa. Pripremu nastavnog sata sa svim materijalima možete pogledati na priloženom linku:

Priprema za nastavni sat_MJERENJE STOPE STANIČNOG DISANJA POMOĆU JEDNOSTAVNOG RESPIROMETRA

Radni listić _ Mjerenje stope staničnog disanja pomoću jednostavnog respirometra

Skip to content