ETWINNING PROJEKT: TRANSVERZALNE VJEŠTINE 21. STOLJEĆA
Učenici naše škole tijekom školske godine 2024./2025. (rujan 2024. – lipanj 2025.) sudjelovali su u državnom projektu Transverzalne vještine 21. stoljeća pri ESEP-u (eTwinning projektu). Škole partneri u projektu su bile: V. gimnazija Vladimir Nazor – Split, Srednja škola „Antun Matijašević Karamaneo“, Vis, III. gimnazija Split, OŠ Sućidar, Split, IV. gimnazija Marko Marulić, Split, OŠ Tin Ujević Krivodol. Koordinatorice projekta profesorice Dragana Mamić i Suzi Radović te učenici 5.a, 5.b, 6.a, 6.b, 7.a, 7.b, 8.a i 8.b vrijedno su radili cijele školske godine i istraživačkim pristupom provodili praktične radove te primijenili stečena znanja u svakodnevnom života u svrhu razvijanja i unapređenja transverzalnih vještina.
Ciljevi aktivnosti: Istraživačkim pristupom provoditi praktične radove, objasniti i dokumentirati uzročno posljedične veze događaja, procesa, promjena (kemijskih i bioloških) odabranih koncepata, povezati stečena znanja s primjerima iz svakodnevnog života kako bi osvijestili promjene u različitim životnim situacijama, primijeniti stečena znanja u svakodnevnom života u svrhu razvijanja i unapređenja transverzalnih vještina.
Namjena aktivnosti: Razvijati suradničke odnose, kolegijalnost, toleranciju, odgojno djelovanje u formiranju stavova učenika, odgovorno ponašanje te ga primijeniti u razvijanju transverzalnih vještina, vještinu primjene naučenog u svakodnevnom životu, odgovorno ponašanje prema okolišu te promovirati naučeno kroz obilježavanje važnih datuma vezanih za očuvanje okoliša i očuvanja zdravlja.
Način realizacije: Učenici će primjenjivati znanstvenu metodologiju, stjecati vještine izvedbe praktičnih radova, razvijati svoje digitalne kompetencije, razvijati kritičko mišljenje, analizirati vlastita ponašanja u odnosu na proces prilagodbe i prihvaćanje promjena, povezivati stečena znanja s iskustvima iz svakodnevnog života, osvijestit će zapažanja i primjenjivati ih u svakodnevnici kako bi razvijali životne vještine kritičkog promišljanja, upravljali izborima i donosili ispravne životne odluke.
Aktivnosti i rezultati projekta bit će objavljeni i na platformi eTwinning.
AKTIVNOSTI:
RUJAN 2024.
ODREĐIVANJE LOGA PROJEKTA
Izradili: Učenici 5.a, 5.b, 6.a, 6.b, 7.a, 7.b, 8.a i 8.b razreda Osnovne škole Sućidar u Splitu
Koordinatorice/mentorice: Dragana Mamić i Suzi Radović
Zajednički sastanak sudionika svih škola u kojima su određena pravila ponašanja kodeksa ponašanja, te upute kako se na FORUMU predstaviti s nekoliko rečenica i priložiti kreirane avatare (ToonMe , Avatar Maker). Na sastanku se i izabirao logo projekta glasovanjem svih sudionika preko Google formsa.
Sve uratke loga učenika OŠ Sućidar možete pogledati ovdje: LOGO PROJEKTA
STUDENI 2024.
OBILJEŽAVANJE VAŽNIH DATUMA – OBILJEŽAVANJE SJEĆANJA NA ŽRTVE DOMOVINSKOG RATA
Uz pomoć poveznice na kojoj su učenici imali mogućnost Zapaliti svjetlo sjećanja svi sudionici su sudjelovali u obilježavanju sjećanja na žrtve Domovinskog rata. Idejni začetnik je Marijana Pezo, prof. Gimnazije dr. Mate Ujevića iz Imotskog, a web stranicu izradili su učenici (Krešimir, Filip i Stipan) pod mentorstvom Martine Maršić, prof. informatike istoimene škole. Hvale vrijedna i ideja i provedba.
Zapali svjetlo sjećanja na poveznici
UTJECAJ ODNOSA POVRŠINE I VOLUMENA NA BRZINU OSMOZE
Izradili: učenici 6.a razreda Marita Kovačević, Borna Dodig, Marta Dragojević, Marijeta Znaor
Koordinatorice/mentorice: Suzi Radović i Dragana Mamić
Aktivnosti: Učenici šestog razreda sudjelovali su u međupredmetnom istraživačkom radu koji je povezao sadržaje iz prirode i matematike. Rad je bio osmišljen s istraživačkim pitanjem: “Utječe li odnos površine i volumena na brzinu osmoze?”. Cilj je bio razvijati znanstveni način razmišljanja, precizno mjerenje i analitičko zaključivanje uz primjenu znanja iz oba predmeta. Uradak učenika u obliku plakata kao i upute za rad istraživanja možete pogledati na priloženom linku:
UTJECAJ ODNOSA POVRŠINE I VOLUMENA NA BRZINU OSMOZE
PROSINAC 2024.
DOMINANTNO RECESIVNO SVOJSTVO
Izradili: učenici 8.a i 8b. razreda
Koordinatorica projekta/mentorica: Dragana Mamić
Aktivnosti: Učenici su dobili zadatak odrediti 5 svojstava za koja mogu odrediti koju kombinaciju alela imaju u stanicama. Kako bi bili sigurniji u svoju kombinaciju alela, moraju zabilježiti ista svojstva kod oca i majke te braće i sestara. Ponuđena im je tablica svih dominantnih i recesivnih svojstava te prijedlog jednog križanja. Dobili su upute o pisanju seminarskog rada i tablicu vrednovanja. Sve njihove uratke kao i upute za rad možete pogledati na pripadajućem linku:
DOMINANTNO ILI RECESIVNO SVOJSTVO
SIJEČANJ 2025.
PREDAVANJE: NITKO SE NE PRILAGOĐAVA, PA NI MADAGASKAR
- siječnja 2025. u 16:00 sati preko Zoom aplikacije održalo se predavanje doc.dr.sc. Josipa Skeje pod nazivom Nitko se ne prilagođava, pa ni Madagaskar. Predavanju su nazočili i učenici naše škole.
VELJAČA 2025.
KRUŽENJE VODE U PRIRODI
Izradili: Učenici 5.a i 5.b razreda Osnovne škole Sućidar u Splitu
Koordinatorica projekta/mentorica: Dragana Mamić
Aktivnosti: Učenici 6. razreda dobili su zadatak da individualno izrade maketu na temu Kruženje vode u prirodi. Kao uvod i motivaciju, na satu su razgovarali o važnosti vode i fazama njezina kruženja: isparavanju, kondenzaciji, padalinama i otjecanju. Kroz slike i kratki video učenici su se upoznali s osnovnim pojmovima. Kod kuće su, koristeći različite materijale poput kartona, plastelina i boja, izradili makete koje prikazuju sve faze kruženja vode. Svaki učenik osmislio je vlastiti prikaz, prateći prirodni tijek vode. Uz maketu su napisali i kratko objašnjenje procesa. Radovi su izloženi u učionici, a učenici su ih usmeno predstavili pred razredom.
Sve aktivnosti učenika mogu se pogledati na priložnom linku:
OŽUJAK 2025.
DIŠNI SUSTAV
Izradili: učenici 7.a i 7.b razreda
Koordinatorica projekta/mentorica: Dragana Mamić
Aktivnosti: U sklopu nastavne cjeline “Disanje i dišni sustav”, učenici sedmog razreda imali su zadatak individualno istražiti i prikazati dišni sustav jedne od životinjskih skupina – kralježnjaka ili beskralježnjaka. Učenici su mogli birati žele li svoju temu predstaviti putem plakata ili trodimenzionalnog modela.
Cilj aktivnosti bio je potaknuti učenike na samostalno istraživanje, razvoj vještina prezentacije i vizualnog prikazivanja građe i funkcije dišnog sustava različitih organizama.
Učenici su pokazali visok stupanj kreativnosti i angažiranosti. Većina radova bila je temeljita, informativna i vizualno privlačna. Modeli su bili posebno dojmljivi jer su učenici koristili različite tehnike i materijale, pokazujući dobro razumijevanje funkcije prikazanih organa.
Tijekom prezentacija učenici su demonstrirali usvojena znanja i razvijali komunikacijske vještine. Aktivnost je uspješno integrirala istraživačko učenje, kreativni izraz i timsku podršku kroz diskusije i komentare.
Sve aktivnosti učenika mogu se pogledati na priložnom linku:
TRAVANJ 2025.
CIKLUSI U PRIRODI
Izradili: učenici 6.a i 6.b razreda
Koordinatorica projekta/mentorica: Dragana Mamić
Aktivnosti: U sklopu nastavne cjeline Ciklusi u prirodi učenici su izradili plakate na temu životnog ciklusa biljaka, životinja i čovjeka. Cilj aktivnosti bio je razvijanje razumijevanja prirodnih procesa rasta i razvoja živih bića kroz kreativni i istraživački rad. Učenici su radili individualno, istraživali ključne faze životnog ciklusa te ih prikazali uz pomoć crteža, slika i kratkih opisa. Plakati su bili izloženi u učionici te su učenici međusobno predstavljali svoj rad, pri čemu su vježbali usmeno izlaganje i prezentacijske vještine. Sve njihove radove možete pogledati na pripadajućim linkovima:
SVIBANJ 2025.
SASTAV I SVOJSTVA TLA
Izradili: učenici 5.a i 5.b razreda
Koordinatorica projekta/mentorica: Dragana Mamić
Aktivnosti: Učenici su individualno proveli istraživački rad na temu Sastav i svojstva tla. Svaki je učenik obradio sve podnaslove unutar istraživanja: vlažnost tla, propusnost tla, vrstu tla u dvorištu i kiselost tla. Uzorke su prikupljali samostalno, proveli jednostavne pokuse i zabilježili rezultate, koje su zatim prikazali u seminarskom radu. Njihove uratke kao i upute za istraživački rad te upute za pisanje seminarskog rada možete pogledati na priloženom linku:
ČUDESNI SVIJET PRILAGODBI
Autori: Antea Ćubelić
Mentorica: Dragana Mamić
Učenici su samostalno istraživali načine na koje se živa bića prilagođavaju različitim životnim uvjetima. Kroz izradu plakata, pisanih radova i ilustracija, prikazali su prilagodbe biljaka i životinja u raznim staništima. Prilagodba organizama ključan je evolucijski proces koji omogućuje preživljavanje i uspješno razmnožavanje u promjenjivim uvjetima okoliša. Sve njihove radove možete pogledati na pripadajućem linku:
ŽIVOT PIŠE SVOJU PRIČU – EVOLUCIJSKI PUT ZEMLJE
Autori: Frane Šarić, Frane Čobrnić, Lana Grabner
Mentorica: Dragana Mamić
Učenici su se kroz ovu zanimljivu aktivnost bavili istraživanjem nastanka i razvoja života na Zemlji, od prvih jednostavnih organizama do raznolikog živog svijeta kakav poznajemo danas. Svaki je učenik samostalno pripremio PowerPoint prezentaciju kojom je prikazao ključne faze evolucije, velike prekretnice poput pojave kisika, fotosinteze. Kroz vizualno bogate i informativne prezentacije pokazali su znanje, kreativnost i sposobnost samostalnog istraživanja. Aktivnost je potaknula razumijevanje dugotrajnog i složenog procesa evolucije te važnosti znanstvenog pristupa u proučavanju prošlosti života na Zemlji.
Njihove uratke možete pogledati na pripadajućem linku:
ŽIVOT PIŠE SVOJU PRIČU EVOLUCIJSKI PUT ZEMLJE
LIPANJ 2025.
RADIONICA: RADIONICA GOOGLE STRANICE “TRANSVERZALNE VJEŠTINE 21. STOLJEĆA”
Na aplikaciji Zoom 5. lipnja 2025. je održano predavanje Kako izraditi stranicu na Googl sitesu eTwinning projekta Transverzalne vještine 21. stoljeća profesorice Martine Maršić za sve učenike i koordinatore projekta.
EVALUACIJA PROJEKTA OD STRANE SUDIONIKA SVIH ŠKOLA
Radove svih sudionika Državnog projekta možete pogledati na ovom linku.