SEMEP (South-Eastern Mediterranean Environmental Project) je interdisciplinarni UNESCO-ov projekt odgoja i obrazovanja za okoliš koji je pokrenulo Ministarstvo prosvjete Grčke, a prvi sastanak održan je 1994. u Ateni.  Namijenjen je nastavnicima i učenicima u cilju poticanja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj na području Mediterana.

CILJ međunarodnog projekta SEMEP-a je edukacija o povijesnim, kulturološkim, prirodnim, socijalnim i ekološkim vrednotama i time promoviranje kulture mira i tolerancije među državama ovog područja. Potiče se holistički i interdisciplinarni pristup izrade projekata tijekom školske godine.

25. ljetna škola SEMEP-a održana je od 8.-13.7.2024. godine u Komiži na otoka Visu. Kao i svake godine škola je pružila niz predavanja, radionica, terenske nastave te ostalih aktivnosti kojima su sudionici izmjenjivali iskustva i poticali jedni druge kako primijeniti i širiti djelovanja o smanjenju klimatskih promjena. Ove godine predstavnici naše škole su bile učenice Dora Ozretić, Nadana Rikarda Podrug i koordinatorica ovog projekta profesorica biologije Dragana Mamić. Istraživanje koje su radile tijekom godine prezentirali su učenici Srednje škole dr. Mate Ujević Imotski (Marija Lasić i Kata Bago pod mentorstvom prof. Marijane Vuković). Projektom Sukob mišanog zelja i burgera koji je bio u suradnji naše škole i Srednje škole dr. Mate Ujević Imotski predstavili su svoje istraživanje ostalima školama iz cijele Hrvatske. Istraživanje koje su Dora, Nadana, Martina i Kata predstavili ostalim sudionicima SEMEP projekta pogledajte ovdje:

Sukob-misanog-zelja-i-burgera

CILJ PROJEKTA:

Osvijestiti učenike o važnosti načina prehrane ne samo za zdravlje nego i za klimatske promjene.

ISTRAŽIVAČKO PITANJE:

Kako moderni način prehrane u odnosu na tradicionalni utječe na klimatske promjene?

HIPOTEZE:

H1. Način prehrane moje bake nije utjecao na promjenu klime.

H2. Moj način prehrane ne utječe na klimatske promjene.

SREDSTVA I METODE RADA:

Pomoću anketnog upitnika učenice su doble informacije o vrsti  i porijeklu namirnica koje učenici  konzumiraju te informacije usporedile s namirnicama koje su konzumirale naše bake (sezonsko voće i povrće koje se tradicijski koristilo u određeno doba godine – divlje šparoge, tušt, “šćir”, “rašćika”). Tražile su stare recepte za pripremu jela te ih posložile u jednu tradicionalnu kuharicu. Koristeći kalkulator izračunale su emisije ugljikovog dioksida za hranu koju su konzumirale naše bake i hranu koju su konzumirali učenici.

NAČINI PRIKUPLJANJA, OBRADE I ANALIZE PODATAKA

  1. Anketni upitnik o načinu prehrane učenika.
  2. Usmena predaja ili kratki intervjui s bakama i djedovima.
  3. Prikazivanje rezultata ankete tablično i grafički.
  4. Izračunavanje koliko određene namirnice (biljke) emitiraju CO2.
  5. Usporedba rezultata te donošenje konačne odluke o prehrambenim  navikama u odnosu na HIPOTEZU 2.
  6. Predlaganje načina prehrane u tradicijskoj kuharici.

VREDNOVANJE RADA UČENIKA

Vrednovanje kao učenje: radni listići, izlazne kartice, liste za procjenu.

Pri vrednovanju učenici primjenjuju samovrednovanje te sudjeluju u vršnjačkom vrednovanju radova.

Vrednovanje naučenog: Izlaganje i analiza svake faze projekta, prezentacija kuharice

Dio programa s 25. ljetne škole pogledajte i na stranicama SŠ dr Mate Ujevića Imotski

https://gimnazija-mujevica-im.skole.hr/25-ljetna-skola-semep-a/

Izvješće koordinatora Agencije za odgoj i obrazovanje s 25. ljetne škola SEMEP-a, održane na Visu od 8. do 12. srpnja 2024. možete pogledati na priloženom linku:

https://www.azoo.hr/programi-arhiva/izvjesce-s-25-ljetne-skola-semep-a-odrzane-na-visu-od-8-do-12-srpnja-2024/

Skip to content