Nastava prirodnih znanosti nužno treba uključivati aktivno učenje, istraživanje i otkrivanje svijeta u kojem živimo i života u njemu, uz stalnu prisutnost kritičkog mišljenja. Samo frontalnim nastavnim metodama i pasivnim učenjem – koje se očituje kroz slušanje riječi nastavnika, prikaze raznih audio-vizualnih sredstava, čitanje i pamćenje – ne razvijamo kod učenika kompetentnost, pa tako ni konkurentnost u budućoj profesiji (Poljak, 1965). Uspješne metoda aktivnog učenja – koje razvijaju kritičko mišljenje, komunikaciju među učenicima, želju da spoznaju i uče, poštuju svijet koji ih okružuje – jesu razne grupne aktivnosti učenika s ciljem rješavanja problemskih zadataka kroz rad u parovima, grupama i timski rad te nastava koja uključuje izravno proučavanje izvorne stvarnosti – terenska nastava, osmišljeni učenički znanstveni projekti, profesorom navođena istraživanja i dr. (de Zan, 2005). Mikroskopiranje se kao nastavna metoda prvenstveno ubraja u vizualne metode, koristeći se kao demonstracijska metoda. Uključuje korištenje mikroskopa kao nastavnog pomagala i mikroskopskih preparata kao nastavnog sredstva. Međutim, mikroskopiranje se može vrlo učinkovito koristiti u realizaciji praktičnih radova s ciljem razvoja odgojnih i funkcionalnih kompetencija kod učenika i studenata. (Grubić, 1963).

U prilozima pogledajte pripremu nastavnog sata Mikroskopiranje barske vode sa svim dodatnim materijalima (radnim listićima) koji se mogu primijeniti tijekom obrade nastavne jedinice Hrane li se svi organizmi? u 7. razredu osnovne škole, Raznolikost i razvrstavanje živih bića u 8. razredu osnovne škole, te Jednostanični eukarioti i prokarioti (sličnosti i razlike) u 2. razredu gimnazije. Sve materijale možete pogledati na priloženom linku:

Priprema_Mikroskopiranje barske vode

RADNI LISTIĆ 1_Mikroskopiranje uzorka barske vode

RADNI LISTIĆ 2_Mikroskopiranje uzorka barske vode

RADNI LISTIĆ 3_SŠ gimnazija

Skip to content