Večer matematike je skup interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava učenika prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva često zaboravljenu – zabavnu stranu matematike, stvara nove ideje o tome što matematika jest i čime se bavi te dokazuje da matematičke probleme, i bez da smo svjesni vlastitog talenta, svakodnevno svi uspješno rješavamo.

Dana 5. prosinca 2024. godine na Večeri matematike 2024. učenici šestih, 6.a i 7.a razreda naše Škole sa svojim mentoricama Suzi Radović, prof. i Draganom Mamić, prof., prezentirali su svoja istraživanja o utjecaju odnosa oplošja i volumena na brzinu osmoze.

 

Sudionici/ce: . Učenici 7.a razreda: Tereza Gulan, Vito Tonšić, Ita Balić, Marija Lončar, Dora Dimovski, Dominik Gudić, Hrvoje Malogajski, te učenici 6. a razreda: Marita Kovačević, Borna Dodig, Marta Dragojević i Marijeta Znaor 

 

Cilj projekta: Popularizaciju matematike među učenicima te promicanje pozitivnog stava prema matematici kroz interaktivne radionice integracijom s nastavom prirode i biologije. U školskoj godini 2024./2025. učenici će prikazati važnost omjera oplošja i volumena kao čimbenika koji ograničava veličinu stanice

 

Vrijeme realizacije: 23. rujna 2024. do 2. prosinca 2024.

 

Odgojno-obrazovni ishodi: Istraživačkim projektom učenici će:

  1. objasniti važnost povećanja i smanjenja površine u građi živih organizama
  2. razlikovati na organizacijskim razinama živog svijeta veličinom podređene i nadređene strukture
  3. objasniti važnost omjera oplošja i volumena kao čimbenika koji ograničava veličinu stanice.

 

Namjena: Sudjelovanjem u aktivnostima učenici otkrivaju zabavnu stranu matematike, šire svoje ideje o njezinom sadržaju i primjeni, te uviđaju kako se biološke teorije mogu rješavati na matematički zanimljiv način. Učenici će razvijati suradničke odnose, kolegijalnost, toleranciju.

 

Opis aktivnosti:

Stanice procesom osmoze i difuzije izmjenjuju tvari i vodu sa svojom okolinom. Učenici će brzinu izmjene tvari u stanici istraživati prateći osmozu destilirane vode i šećerne otopine u kocke krumpira različitih veličina. Kocke u tome slučaju predstavljati će stanice različitih veličina, a destilirana voda, odnosno šećerna otopina tvari koje stanica izmjenjuje s neposrednim okolišem. Na kraju istraživanja tijek i rezultate će prikazati plakatom u kojem će objasniti kako odnos oplošja i volumena tijela utječe na brzinu osmoze te dobiti odgovor na pitanje zašto su stanice male.

Način vrednovanja projekta: Izlaganje plakata 3. prosinca 2024. na Zlatnoj večeri matematike 2024. u Etnografskom muzeju u Splitu, te 5. prosinca 2024. unutar prostorija OŠ Sućidar obilježavajući Večer matematike 2024.

 

Aktivnosti cijelog projekta: radne listiće, ppt sa svim slikama tijeka istraživanja i plakat možete pogledati na priloženim linkovima:

OSMOZA KROZ PRIZMU MATEMATIKE_plakat

Osmoza kroz prizmu matematike_radni listić

rezultati djece_Osmoza kroz prizmu matematike_7.a

VEČER MATEMATIKE 2024._ dokaz realizacije projekta

Skip to content