ISTRAŽIVAČKO UČENJE U PRIRODOSLOVLJU

(Priručnik za učitelje prirode u 5-tom i 6-tom razredu s radnim materijalima)

 

 

Jedna od temeljnih zadaća nastave prirode i biologije je razviti interes učenika prema prirodnim znanostima, osposobiti ih za objašnjavanje prirodnih i izazvanih pojava te rješavanje problema u različitim svakodnevnim situacijama.

Živimo u makroskopskom svijetu kojega opažamo, a sama objašnjenja bioloških procesa ponekad se nalaze na apstraktnoj razini. Upravo stoga u nastavi treba razvijati kompetencije iz prirodnih znanosti kroz istraživačke radove s dobro osmišljenim aktivnostima koje se mogu provesti i na različitim staništima poput livade, travnjaka, šume, mora, rijeke, močvare, ali i muzeja, interaktivnog, virtualne simulacije. Na taj način učenici uočavaju problem, osmišljavaju istraživanje, promatraju, prikupljaju i analiziraju podatke te donose relevantne zaključke. Istraživanjem na terenu obavljaju potrebna mjerenja ispravno koristeći opremu i mjerne instrumente te prikazuju dobivene rezultate tabličnim i grafičkim prikazima. Učenicima rad u malim skupinama omogućuje razvoj prirodoslovne kompetencije koja objedinjuje oblikovanje znanja, razvijanje vještina, kritičko mišljenje, zaključivanje, odgovorno djelovanje i otkrivanje povezanosti i međuovisnosti procesa i pojava u njihovom okružju.

U ovom Priručniku autorice Dragana Mamić, prof. iz Osnovne škole Sućidar u Splitu i Marijana Vuković, prof. iz Gimnazije dr. Mate Ujevića u Imotskom, prikazat će primjere scenarija poučavanja za terensku nastavu prirode i biologije za 10 nastavnih sati koji mogu i trebaju biti podrška razvoju učenika jer ih potiču na stvaralačko mišljenje, konstruktivno rješavanje problema i iznalaženje najrazličitijih rješenja te im kao takav omogućiti razvoj i ostvarenje njihovih potencijala.

        Prikazani primjeri poslužiti će kao smjernica učiteljima praktičarima u njihovom radu.

Scenarij_poucavanja__ISTRAŽIVAČKO UČENJE U PRIRODOSLOVLJU_Mamić_Vuković

Skip to content