« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
JUTRO
1.sat: 8:00-8:45
2.sat: 8:50-9:35
3.sat: 9:40-10:25
odmor 10:25-10:40
4.sat: 10:45-11:30
5.sat: 11:35-12:20
6.sat: 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1.sat: 14:00-14:45
2.sat: 14:50-15:35
3.sat: 15:40-16:25
odmor 16:25-16:40
4.sat: 16:45-17:30
5.sat: 17:35-18:20
6.sat: 18:25-19:10
VREDNOVANJE (OCJENJIVANJE) TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU
Poštovani roditelji!
Budući da nije izvjesno kada će se učenici vratiti u škole, učitelji su od ovog tjedna dužni započeti s procesima vrednovanja i ocjenjivanja, kako bismo omogućili zaključivanje ocjena na kraju ove nastavne godine.
S metodama, kriterijima i terminima vrednovanja u našoj školi učenike će upoznati predmetni učitelji u njihovim virtualnim učionicama odnosno učitelji razredne nastave putem WhatsApp grupa ili maila.
Nastava na daljinu odvija se u izvanrednim okolnostima i treba iskoristiti sve njezine prednosti, a pokušati umanjiti većinu nedostatka. Takav način nastave, za koji se očekuje da bude kratkoročan, ne bi trebao biti prepreka u daljnjem napredovanju učenika, a pogotovo u njihovu prijelazu na višu razinu obrazovanja. Pored usvajanja ishoda učenja putem bitnih sadržaja, naglasak je na dobrobiti učenika i poticanje učenja, a ne na ocjenjivanju naučenog.
Pritom je kontakt učitelja s učenicima i roditeljima važan kako bi se stvorio krug povjerenja za učinkovito učenje. Također, u virtualnom okruženju potrebni su jasna struktura i vrijednosti, što uključuje i sustavni razvoj poštovanja rada i nulte tolerancije za nedopuštena i neprihvatljiva ponašanja. Naime, učenici trebaju biti svjesni odgovornosti prema sebi i svojem znanju te ih trebamo odgajati tako da ne predaju uratke koje nisu posve samostalno napravili. Roditelji u tom smislu imaju veliku odgovornost i na njima je da učeniku pruže trajnu potporu u procesu rasta i svjesnosti za odgovorno ponašanje.
S obzirom na izvanrednu situaciju, roditelji u ovom trenutku više nego ikad trebaju biti uključeni u rad škole, ali i u osiguravanje kruga povjerenja, a posebno je to izraženo kod učenika u razrednoj nastavi u osnovnoj školi. Svima nam je na prvom mjestu dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama trebamo poticati na učenje. Pritom je ocjenjivanje u drugom planu.
S obzirom na to da smo se svi našli u potpuno novoj situaciji i vrsti nastave, važno je da svi - učitelji, učenici i roditelji, imaju razumijevanja jedni za druge. Roditeljska je uloga poticati djecu da samostalno odrađuju sve zadatke i ohrabriti ih da se za sve nejasnoće obrate učiteljima. Odgovornost je roditelja da pomognu djeci – ali ne i raditi umjesto njih. Iako je razumljivo nastojanje roditelja da djeca postignu bolje rezultate, a time i ocjene, pomoć roditelja ne smije prijeći u pisanje zadaća umjesto učenika, ili pritisak na djecu i učitelje vezano uz bolje ocjene. Roditelji na taj način štete razvoju odgovornosti i samostalnosti kod djece i umanjuju njihove šanse za samostalno snalaženje u procesu odrastanja i školovanja. Roditelji su ti koji moraju odgajati svoju djecu da ne prepisuju i da cijene rad, kako svoj, tako i tuđi.
Na kraju je važno naglasiti i sljedeće: u ovakvim izvanrednim uvjetima, odluke se donose sukladno preporukama stručnjaka i epidemiološkoj situaciji. Uslijed promjena okolnosti možemo očekivati i promjene nekih odluka, ali one sigurno neće biti donesene na štetu učenika ili njihovih mogućnosti za nastavak obrazovanja.
Poštovani roditelji, za sva pitanja, možete se obratiti učiteljima Vaše djece, ravnatelju ili Stručnoj službi škole.
Želimo vam što manje stresa u nadolazećem periodu te da ostanete sigurni i zdravi.
Vaš ravnatelj i Stručna služba Škole