preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Sućidar" Split

Login
Tražilica
Kalendar
« Siječanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Kalendar nastave 2024./25.

 

Radovi učenika

Slika mjeseca

     

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 12. 2013.

Ukupno: 603635
Ovaj mjesec: 1184
Ovaj tjedan: 737
Danas: 9
Raspored zvona

             

       JUTRO

1.sat: 8:00-8:45 

2.sat: 8:50-9:35

3.sat: 9:40-10:25

odmor 10:25-10:40

4.sat: 10:45-11:30

5.sat: 11:35-12:20

6.sat: 12:25-13:10

 

  POSLIJEPODNE

1.sat: 14:00-14:45

2.sat: 14:50-15:35

3.sat: 15:40-16:25

odmor 16:25-16:40

4.sat: 16:45-17:30

5.sat: 17:35-18:20

6.sat: 18:25-19:10

e-Dnevnik

Školski liječnik

  • dr. med. Silvana Stipanović, spec. školske med.
  • Adresa: Trg Hrvatske bratske zajednice 7
  • Tel: 021/480-304
  • E-mail liječnice:
  • silvana.stipanovic@nzjz-split.hr  
  • E-mail med.sestre:
  • jelena.bilic@nzjz-split.hr
Udžbenici 2024./2025.
Podcast OŠ "Sućidar"

STARIJE EPIZODE: EP. 1

EP. 2

Polaganje stručnih ispita

Uplatu troškova polaganja stručnog ispita na IBAN: 

HR0224840081100647964

RAZREDNA NASTAVA

PRIRODA I BIOLOGIJA

GLAZBENA KULTURA

Školska knjižnica

Vaši prijedlozi

Ukoliko imate neki prijedlog ili primjedbu u vezi sadržaja web stranice, javite se administratorici Dominki Debak na e-mail ossucidarknjiznica@gmail.com 

 

 

 

 


KORISNI LINKOVI ZA UČENIKE

 

 

 


 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako napraviti plakat
Autor: Dominka Debak, 1. 12. 2017.

  

Često pri izradi plakata ne znamo odakle početi, kako ga napraviti, nastavnik vam govori kako su slova premalena, da ima previše slika. U izradi plakata učenici se koriste ne samo tiskanim i slikovnim materijalom nego i likovno osmišljavaju svoj dio plakata slijedeći vlastite asocijacije.

U nastavku pročitajte savjete usmjerene na organizaciju rada i pomoć pri oblikovanju plakata.


ŠTO JE PLAKAT?

·       oglas napisan na  papiru većega formata, izložen na javnom mjestu

·       predstavljanje zadane teme na jasan, privlačan i pregledan način

 

 

Na plakatu predstavljamo zadanu nam temu na jasan, privlačan i pregledan način. Izrazito bitne odrednice kojih se moramo pridržavati pri izradi plakata jesu:

·   Čitljivost

·   Preglednost

·   Originalnost

 

Čitljivost – tekst na plakatu mora biti sažet, nećemo ići u detalje, što ne znači da ih ne ćemo reći kada budemo predstavljali na plakatu. Nikako se ne smije dogoditi da pri izlaganju svoga plakata predstavimo samo ono što smo napisali na plakat.  Mora biti pisan dovoljno velikim slovima da ih možemo pročitati s udaljenosti od barem dva metra. Dok naslov mora biti još veći i uočljiv svima koji obrate pozornost na plakat.

ČITLJIVOST uključuje veličinu i vrstu slova:

·       naslov plakata mora biti čitljiv najmanje s 2 metra

·       podnaslov i tekst moraju biti čitljivi najmanje s 1,5 metar

·       vrsta slova su najčešće Times New Roman ili Helvetica

·        za tekst su čitljivija mala tiskana slova

·       treba izbjegavati različite tipove slova, podvlačenje slova i sjenčanje

 

Preglednost – tema mora biti opisana ukratko, koristeći ključne riječi i ne previše teksta, do pet, šest kraćih rečenica. Kada učenik izlaže temu razradit ćete ključne napisane riječi/rečenice usmenim putem. Plakat moramo ukrasiti slikama, fotografijama, shemama, skicama.. Svakako je poželjno da učenik samostalno nešto nacrta, ali jasno da smije i nalijepiti neku sliku/fotografiju.  Ne smije biti previše slika, ponekad je dovoljna i jedna, a ne smije ih biti više od pet (osima kao priroda zadane teme ne nalaže više). Poželjno bi bilo kada bi one bile podjednake veličine te nikako presitne.

 

Originalnost – svakako je poželjno da plakat bude svima dopadljiv. Nije dovoljno na papir samo napisati par rečenica. Treba obratiti pozornost na raspored teksta i slikovnoga materijala. Ne samo nabacati ih na papir, već skladno rasporediti.  Okvir i rubovi trebaju biti usklađeni, treba pripaziti na udaljenost elemenata plakata od samoga ruba.

 

 

Ocjenjivanje plakata – često mislimo da smo samim činom izrade plakata već zaradili peticu, no nije baš tako. Plakat ocjenjujemo kao i sve ostalo – ocjenama od jedan do pet. Pri ocjenjivanju učenik dobiva ocjenu koja proizlazi iz same uspješnosti izrade plakata (jesu li poštivana gore navedena pravila izrade plakata) te znanjem koje je učenik pokazao o zadanoj mu temi.

 

OSNOVNI ELEMENTI PLAKATA

·        naslov (uočljiv, zauzima središnji položaj )

·        tekst ( obrađena građa)

·        fotografije, crteži, tablice i grafički prikazi ( ispod svakog prikaza objašnjenje što predstavlja)

·        podatci o autoru ( lijeva strana plakata u donjem dijelu)

·        estetski elementi ( boja, međuprostor, okvir, rubovi,stil )

·        poželjan je kontrast boja podloge i boje teksta, tople boje privlače, hladne odbijaju, boja može biti u funkciji teme ( obrada voda- plava i sl.)

·        međuprostor mora biti usklađen s dijelovima plakata i može se ispuniti bojom ili tekstom.

·        okvir i rubovi trebaju biti usklađeni – paziti na udaljenost elemenata plakata od samoga ruba

·        stil – truditi se biti originalan i koristiti zanimljiva rješenja

·        količina slova ( teksta) – pojedinačni tekst može imati najviše 15 redova, a sveukupni tekst može imati oko 500 riječi ( najviše do 1500 )

 

FAZE U IZRADI PLAKATA

  1. odrediti zadatke učeniku ili grupi učenika za rad na plakatu
  2. prikupljanje i čitanje tekstova vezanih za temu koju prikazuju na plakatu
  3. prikupljanje slikovnog materijala koji je vezan za temu
  4. materijal za plakat uključuje napisane tekstove i fotokopirani materijal (portrete pisaca , autora, značajnih osoba, naslovnice knjiga, časopisa, kopije rukopisa , reprodukcije, slikovne i grafičke prikaze , tabele, statistike i sl.)
  5. prikupljeni materijal treba sortirati, izvršiti odabir i konačno osmisliti plakat
  6. analizirati plakat , ocijeniti njegov sadržaj, smisao i poruku

 

CILJ IZRADE PLAKATA

  • samostalnim istraživanjem doznati više o zadanoj temi i proširiti svoje znanje, uz usvajanje novih činjenica o temi koja se obrađuje
  • razviti znatiželju i sposobnost uočavanja bitnih činjenica vezanih za temu, te pravilan odabir za plakat
  • potaknuti učenje na zabavan način, uz puno volje i mašte
  • razviti osjećaj za kreativnost u odabiru materijala i izradi plakata
  • plakatom izraziti osjećaje, odnosno iskazati svoj doživljaj zadane  teme
  • temu obraditi sadržajno, sistematično i pregledno

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju